środa, 16 sierpnia 2017

Opinia Książek od wydawnictwa Ze słownikiem


Chciałbyś czytać książki po angielsku, ale boisz się, ze nie dasz rady? Boisz się, że nic nie zrozumiesz? Jeśli tak, to mam dla ciebie rozwiązanie! Książki od wydawnictwa Ze Słownikiem! Kiedyś bałam się tak jak ty, ale dzięki pozycjom wydanym przez to wydawnictwo czytanie po angielsku nie jest już takie straszne. 


Pewnego dnia zapragnęłam przeczytać jakąś książkę w oryginale. Ale zastanawiałam się, czy warto w ogóle się trudzić. Co jeśli nic nie zrozumiem? Znając mnie od razu bym się zirytowała. Na szczęście z pomocą przyszło mi wydawnictwo Ze Słownikiem. Okazało się, że wydają oni powieści w oryginale, które na marginesach posiadają tłumaczenie tych najtrudniejszych słów. Jak się zapewne domyślacie było to idealne rozwiązanie dla mnie- książkoholika bojącego się czytać. Tak wiem, jak irracjonalnie to brzmi, ale jestem pewna, że nie tylko ja tak miałam. 

Zdecydowałam się na dwie książki wydane ze słownikiem- "Ania z Zielonego Wzgórza" oraz "Wielki Gatsby",  Ta pierwsza, to ulubiona powieść mojej babci, więc oczywistym było dla mnie, że moją przygodę z czytaniem po angielsku najlepiej zacząć właśnie od niej. Na tą drugą zdecydowałam się po nasłuchaniu się wielu pozytywnych opinii o niej. 





Myślę, że nie muszę mówić o czym te książki są, bo jestem pewna, że mniej więcej się w tym orientujesz. Lepiej powiem Ci jakie towarzyszyły mi emocje podczas czytania. Pomijając fakt, że obie powieści niesamowicie mi się spodobały, to także polubiłam książki po angielsku! Słownik na marginesie służył mi pomocą za każdym razem, gdy nie znałam jakiegoś słowa (zdarzało mi się to całkiem często) co ułatwiało całą sprawę. Myślałam, że będę miała o wiele więcej problemów, ale się myliłam. Wszystko poszło jak po maśle. Oczywiście- nie było tak komfortowo jak gdybym czytała po polsku, ale zapewniam Cię, że było o wiele lepiej niż się spodziewałam. 

Dzięki tym książkom oswoiłam się z angielskim czytaniem i myślę, ze teraz jestem zdolna sięgnąć po coś bez słownika. Jeśli będę chciała zapoznać się z jakimś klasykiem w oryginale to na pewno wrócę do pozycji wydawanych przez to wydawnictwo. Tobie radzę zrobić to samo. Obiecuję, że czytanie w obcym języki nie jest tak straszne jak myślisz! Jeśli nie wierzysz mi to sięgnij i przekonaj się sam. 

Szczerze polecam każdemu, kto zaczyna przygodę z angielskimi książkami tak jak ja. Wydawnictwo Ze Słownikiem naprawdę ułatwia sprawę. 


Za książki serdecznie dziękuję wydawnictwu 
https://zeslownikiem.pl/

7 komentarzy :

  1. Ja miałam przyjemność przeczytać "Alicja w krainie czarów" oraz "Podróż do wnętrza Ziemi" i powiem szczerze, że mój angielski jest naprawdę bardzo, bardzo słaby, ale dzięki słowniczkowi podołałam i to jeszcze z zadziwiającą łatwością :D

    Pozdrawiam,
    http://dzejniczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chętnie przeczytałabym coś tego wydawnictwa! :) może poproszę jako prezent urodzinowy? :D


    buziaki!

    https://come-book.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. W mojej biblioteczce jest już 5 książek Ze słownikiem! Świetny pomysł że strony wydawnictwa, pomyśleli o takich przestraszonych czytania po angielsku książkoholikach jak ja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. te książki to doskonały pomysł. zwłaszcza, że wydają same "klasyki"! <3

    Zapraszam do mnie: http://paulina-czyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem ciekawa książek wydawnictwa ze słownikiem i czekam na moje egzemplarze ;) wybrałam Sherlocka i Portret Doriana Graya

    Zapraszam do mnie :)
    www.ksiazkowapasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. A moja "Ania z Zielonego Wzgórza" leży w biblioteczce już grubo ponad pół roku... Też z tego wydawnictwa. I totalnie boję się za nią zabrać. Mam wrażenie, że spędzę z nią kolejne pół roku, mimo tego słownika na boku :|

    www.claudiaaareads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam już tak, że angielski znam na tyle dobrze, że potrafię przeczytać książkę w oryginale bez pomocy słownika, ale mam u siebie kilka pozycji tego wydawnictwa i uważam, że jest świetne! Naprawdę dużo daje, jeśli ktoś pierwszy raz sięga po powieść w języku angielskim. Jedyne, co mi przeszkadza, to to, że słówka na marginesie strony są poukładane alfabetycznie. Znacznie łatwiej byłoby mi je odszukać, gdyby były ułożone według kolejności w tekście :)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka