piątek, 30 czerwca 2017

[przedpremierowo] recenzja "Replika"



Każdy z nas posiada swoich ulubionych autorów i po ich książki sięga z jak największą ochotą. Jedną z moich ulubionych autorek jest Lauren Oliver, która zawsze pisze historię idealne dla mnie. Przeczytałam wszystkie jej książki wydane w Polsce i z niecierpliwością wyczekiwałam aż na naszym rynku pojawi się nowa historia napisana przez tę autorkę. Gdy tylko usłyszałam informację o Replice wiedziałam, że muszę ją jak najszybciej przeczytać. Udało mi się i dziś  serdecznie zapraszam was na jej recenzję.



Replika to książka inna niż większość nam znanych. Wyróżnia się ona tym, że mamy możliwość czytania jej od dwóch stron. Nie ma w niej tyłu, są tylko dwa początki dwóch wspaniałych historii.  Ja zaczęłam od historii Gemmy, ale wiem, że niektórzy zaczynali od Liry, a inni czytali na przemian. Ze względu na to, że najpierw zapoznałam się z częścią Gemmy, to właśnie od niej zacznę wam opowiadać o książce.









Gemma to nastolatka całe życie trzymana pod kluczem. Od dziecka dużo chorowała co sprawiło, że rodzice stali się wobec niej nadopiekuńczy. Nie ma mowy o imprezach, późnym chodzeniu spać, czy nawet korzystaniu z instagrama. W szkole dziewczyna jest wyśmiewana i nazywana "Frankensteinem". Posiada tyko jedną przyjaciółkę- dziewczynę o imieniu April.  Gdy przyjaciółkom nadarzyła się okazja wyjazdu na Florydę obie były wniebowzięte. Planowały to tygodniami, jednak w ostatniej chwili rodzice Gemmy zabronili jej jechać. Ich decyzja wiązała się z miejscem o nazwie Haven.  O tym miejscu usłyszała ponownie gdy nieznajomy mężczyzna zaczął ją wypytywać o to na stacji. Najdziwniejsze w tym było to, że jej pies wydawał się znać owego mężczyznę, Czym jest to Haven? Czy rodzice skrywają przed nią jakąś tajemnicę? Jak tak to jaką?  Gemma przytłoczona ilością pytań, na które nie zna odpowiedzi postanawia uciec z domu i odkryć prawdę na własną rękę,


Lira- dziewczyna od dziecka trzymana w laboratorium, uważa siebie samą za jedną z Replik. Sama o sobie myśli, ze jest wadliwa, ponieważ w porównaniu do innych jest w stanie myśleć, czytać i dostrzegać o wiele więcej niż powinna. Prawda o tym dlaczego jest taka a nie inna, jest o wiele  bardziej bolesna niż mogłoby się wydawać. Pewnego dnia w miejscu jej przetrzymywania wybucha pożar i dziewczynie wraz z inną repliką udaje się uciec. Od momentu ucieczki wszystko się zmienia. Jej droga krzyżuje się z drogą Gemmy. Co się stanie gdy te dwie razem się spotkają? Czy są one tym za kogo się uważają? Czy wszystko co do tej pory wiedziały o sobie okaże się kłamstwem?






To, że książka będzie inna niż wszystkie wiedziałam odkąd zobaczyłam okładkę, ale nie spodziewałam się tego, że te historie będą aż tak dobre! Nie zależnie, od której strony się zacznie zostanie się pochłoniętym bez reszty. Cała historia od początku jest owiana tajemnicą, którą krok po kroku rozwiązujemy. Na stronach książki nie brak nam zwrotów akcji i tajemnic, wielu tajemnic.  Czytając cały czas byłam trzymana w napięciu i nie potrafiłam się oderwać choć na chwilę. Ta książka jest zdecydowanie warta uwagi! Lauren Oliver lekkim piórem napisała dwie cudowne historie, które na pewno was wciągną. Książkę polecam każdemu kto lubi fantastykę, książki dla młodzieży i nie tylko!

Za egzemplarz bardzo dziękuję:




23 komentarze :

  1. Czytałam Replikę i naprawdę mnie zaskoczyła. Początek był trochę męczący, ale z każdym kolejnym rozdziałem podobała mi się coraz bardziej! Opowieśc Lisy zaciekawiła mnie bardziej niż Gemmy. Cała książka generalnie na plus! 💞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też bardziej zaciekawiła opowieść Liry :D

      Usuń
  2. Właśnie to czytam i sama nie wiem, co o niej myśleć... Podoba mi się, ale jednak nie do końca ;p

    Zabookowanyswiatpauli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może to wina stylu jakim posługuje się autorka? wiem, że nie każdemu się on podoba :D

      Usuń
  3. Nigdy nie czytałam żadnej książki tej autorki 🤔 może czas to zmienić. Po przeczytaniu Twojej recenzji bardzo mnie ona zainteresowała 😊
    Zapraszam zyjac-zdjeciami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam! Ta autorka pisze naprawdę fajne książki :D

      Usuń
  4. Ciekawy pomysł na książkę, może po nią sięgnę 😊

    Pozdrawiam i zapraszam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurczę, ta inność tej książki zdecydowanie mnie przyciąga, choć nie jestem pewna jej zawartości. Myślę, że jednak się skuszę! :)
    xx,
    http://pattzy-reads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. To wydanie mnie interesuje odkąd je zobaczyłam 😉 pozdrawiam tomandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytam raczej książek tego typu, ale ta mnie zainteresowała bardzo mocno! Tym bardziej, że jej opinie są takie dobre :)
    siemamoniaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam totalnie namieszane w głowie, bo słyszałam chyba tyle samo dobrego, co złego o tej książce. Najlepszym wyjściem będzie wyrobienie sobie własnego zdania, dlatego mam nadzieję, że uda mi się gdzieś trafić na Replikę :)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, najlepiej jak sama przeczytasz i się przekonasz :D

      Usuń
  9. Podoba mi się ta dwustronność książki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś miałam taką księgę z bajkami i ona tez była taka dwustronna 😀 Tak mi się przypomniało 😂

      Usuń
  10. Nie mogę doczekać się lektury. Mam nadzieję, że za niedługo dorwę tę książkę.

    Hubert z Thelunabook
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Przyznam, że szczerze zainteresowała mnie ta książka! Oczywiście dzięki Twojej recenzji. Jeśli będziesz miała ochotę zapraszam na swojego bloga. Może uda mi się także Ciebie zainspirować i zaciekawić :)
    czytadlopisadlo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Wchodzenie na blogi recenzenckie to zło! :D To już kolejna powieść, której recenzja mnie urzekła i chciałabym ją poznać. Tylko kiedy ja się pytam? :) Zapowiada się fantastycznie :)

    Pozdrawiam
    https://booksmyname.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. My już rozmawiałyśmy na temat Repliki :D Nie wiem, czy jestem jedyną osobą, która skrytykowała tę książkę, bo mi całkowicie nie podeszła, ale równocześnie nie należy ona do tych, którym kategorycznie powiedziałabym NIE. W tym przypadku kwestia gustu. Ale recenzja bardzo dobra i zdjęcie piękne! ♡

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka