poniedziałek, 19 czerwca 2017

Recenzja "Inteligencja kwiatów"


Gdy tylko zobaczyłam tę książkę wiedziałam, że muszę ją jak najszybciej przeczytać. Głownie dlatego, że kwiaty są moją ogromną miłością oraz dlatego, że zaintrygował mnie jej autor. Maurice Maeterlinck- belgijski dramaturg, poeta i eseista, który był także laureatem nagrody nobla za rok 1911. Był on postacią interesującą tak jak wnętrze tej książki. 

                                                                                                     

Zacznijmy od podstawowej informacji, czyli tego, że  książka powinna być tylko dodatkiem do naszej ogólnej wiedzy, ponieważ nie znajdziemy w niej nic odkrywczego. Sięgając po nią musimy pamiętać, że jest to książka pochodząca z początku XX wieku, więc język i styl pisania może się znacznie różnić od tego, który znamy teraz. 






Skoro część informacyjną mamy już za sobą to możemy przejść do najważniejszego, czyli do treści książki. Po tytule wiemy, że książka jest o inteligencji kwiatów, ale powiedzenie, że tylko o tym jest nie wystarczające. Jest ona połączeniem miłości i fascynacji do roślin. Autor poprzez poetyckie opisy, pełne szczegółów opowiada nam o geniuszu tego co my niejednokrotnie nazywamy zwykłym zielskiem. Sprawia, że natura wydaje się nam bliższa, bardziej tajemnicza oraz harmonijna.


Warto wspomnieć także o pięknej okładce książki oraz o małych, jak i tych większych ilustracjach w niej zawartych. Dzięki temu wszystkiemu książka staje się perełką pod względem wydawniczym. 

Mimo tego, że z książką spędziłam naprawdę mile chwile to nie mogę jej polecić każdemu. Na pewno znajdzie ona uznanie wśród miłośników natury, lecz dla innych może być ona troszkę nudna. Jeśli kochacie kwiaty tak jak ja, to śmiało sięgnijcie po tę pozycję!




Książka przeczytana dzięki uprzejmości wydawnictwa 




16 komentarzy :

  1. Ta książka jest cudownie wydana i z chęcią bym ją przeczytała żeby zgłębić swoją wiedzę na temat kwiatów! Co prawda nie sądzę, żeby jakakolwiek roślinka u mnie wytrzymała skoro nawet mój sukulent, który pozornie powinien być zielony zaczął od spodu żółknąć, to z chęcią gościłabym takie cudo na półce! Widzę, że zmieniłaś wygląd bloga- jest pięknie! Miętowy to zdecydowanie kolor kojarzący mi się z wakacjami, więc Twój blog na nowo zyska w moich oczach! Pozdrawiam :)
    http://morzespokoju.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podoba ci się nowy wygląd! Nie martw się, mój sukulent też umarł :D

      Usuń
  2. Książka wydaje się fajna, ale myślę, że to nie jest książka dla mnie :)

    Pozdrawiam Agaa
    http://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładka piękna, jednak faktycznie to nie jest pozycja dla mnie ;)
    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy lubi takie książki :D w pełni się zgadzam z tym, że okładka jest piękna ❤

      Usuń
  4. Pięknie wydana, ale raczej nie dla mnie... Zachwycam się Twoimi zdjęciami *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo bardzo się cieszę, że zdjęcia ci się podobają! ❤

      Usuń
  5. Moje kwiatki niestety często odwiedzają dom mojej mamy, aby ratowała ich życie :( Jakoś nie możemy "porozumieć się", więc książka raczej nie dla mnie :P Zdjęcia książki są przepiękne <3 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mi miło, że podobają ci się moje zdjęcia <3

      Usuń
  6. Uwielbiam Twoje recenzje i zdjęcia. :)
    Sama książka szczególnie mnie nie ciekawi, ale to dobry pomysł na prezent dla mojej mamy, która tak jak Ty uwielbia kwiaty! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że mamie mogłaby się spodobać <3 cieszę się, ze recenzja i zdjęcia ci się podobają :D

      Usuń
  7. Ślicznie wydana, lecz raczej nie dla mnie. Jakoś szczególnie nie interesuję się naturą i kwiatami, jednak wydanie bardzo mi się podoba.

    Pozdrawiam cieplutko i ściskam :**
    M.
    martynapiorowieczne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o niej dużo dobrych ocen więc na pewno się na nią skuszę. Bardzo fajny blog. Zostaje na dłużej <3 i zapraszam do mnie :D
    gosiaandbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudna recenzja i przecudowne zdjęcia. Książka nie jest w moim stylu, lecz gdy by była, z pewnością bym po nią sięgnęła. <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne zdjęcie. Jednak co do książki, to raczej nie pozycja dla mnie.
    pozdrawiam
    galeriakultury.blogspot.com
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka