piątek, 15 września 2017

"Lagom. Szwedzka sztuka życia"



Lagom (wymawiaj „laa-gom”)

„nie za dużo, nie za mało, w sam raz”





Pierwsze co urzekło mnie w tej książce jest cudowny design. Okładka od razu przykuwa wzrok, a ilustracje w środku są jeszcze piękniejsze. Do tego została wydana w twardej oprawie, co ja osobiście ubóstwiam. Skoro opis ogólnego wyglądu mamy już za sobą to czas przejść do najważniejszego, czyli to treści, która jest jeszcze ciekawsza. No to zaczynamy!

Książka została podzielona na 7 rozdziałów, które kolejno opowiadają nam o różnych sferach szwedzkiego życia związanego z Lagom. Czytamy o spędzaniu wolnego czasu, pracy, relacjach w rodzinie, czy nawet o jedzeniu. Wszystko w życiu Szwedów jet idealnie wyważone- nie ma niczego za dużo, ale też nie ma niczego za mało. Jeśli myślicie, że znalezienie takiego balansu jest proste, to niestety się mylicie. By go osiągnąć trzeba naprawdę się postarać. 

W każdym z rozdziałów znajduje się szereg porad, które mają pomóc nam ulepszyć swoje życie lub po prostu sprawić, że przyczynimy się do ochrony naszej planety. Bardzo spodobała mi się rada mówiąca o tym, żebyśmy zaczęli kupować rzeczy w secondhandach. Znam wielu ludzi, którzy zamiast zostawiać miliony w sklepach wolą urządzić sobie wycieczkę do lumpeksu i tam kupić coś o wiele taniej. Jedna z moich koleżanek w takich miejscach potrafi odnaleźć prawdziwe perełki. Na takich zakupach zyskuje nową, super rzecz w szafie oraz często ogromną korzyść dla swojego portfela. 

Oprócz wielu porad zawiera także masę ciekawostek. Na pewno kojarzycie słynny plecak Kanken, co nie? A czy wiecie, że  firma FJÄLLRÄVEN wypuściła na rynek jego nową wersję o nazwie Re-Kanken, która jest w całości wykonana z materiałów z recyklingu? Ja nie wiedziałam.  Nie wiedziałam także o tym, że w Szwecji istniej sklep Gran Malmo, który jest pierwszym sklepem spożywczym bez opakowań! 

"Lagom. Szwedzka sztuka życia" to ciekawa pozycja, z której można dowiedzieć się wiele fajnych faktów. Idealna na wieczorne podczytywania, czy nawet na prezent dla znajomej. Jeśli chcecie się dowiedzieć więcej o Lagom i o Szwecji to śmiało sięgnijcie po tę książkę! Polecam :) 


4 komentarze :

  1. Gdy zobaczyłam książkę, pomyślałam, że to niej jest pozycja dla mnie. Nie przepadam za poradnikami, więc po nie nie sięgam. Nie spodziewałam się, że książka kryje ciekawostki o Szwecji! To ogromny atut. 😍

    OdpowiedzUsuń
  2. Poproszę tą książkę na urodziny! 😂

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi naprawdę ciekawie, choć nie sięgam po takie książki. Ale kto wie? Może czas to zmienić?

    Pozdrawiam,
    Books Holic

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka