środa, 12 lipca 2017

Recenzja "Kroniki Jaaru" | Adam Faber


"Kroniki Jaaru" to książka, o której w ostatnim czasie słyszy się wiele. Jedni zachwycają się jej okładką i treścią, a jeszcze inni ją krytykują. Pisałam z wieloma osobami i każdy twierdził o niej co innego, więc stwierdziłam, że najlepiej zrobię, gdy sama ją przeczytam i dowiem się jaka jest. Tak też uczyniłam. Zabrałam książkę ze sobą do pociągu i  zaczęłam ją czytać. Podróż z Kronikami Jaaru była naprawdę przyjemna, szybko się je czytało, poczułam ich magiczny klimat, jednak mimo to nie obyło się bez bardzo maleńkiego narzekania. 


Zanim przejdę do wypisywania tego co mi się podobało, a co troszkę mniej, to opowiem wam pokrótce o czym książka jest, bo przecież to w tym wszystkim jest najważniejsze. 

Kate prowadzi zwyczajne życie nastolatki. Chodzi do szkoły, spotyka się z przyjaciółką, czyli krótko mówiąc nie robi nic nadzwyczajnego. Gdy pewnego dnia wchodzi do cudacznego sklepu ezoterycznego otrzymuję od jego właścicielki magiczną księgę. Dziewczyna średnio wierzy w jej magiczne właściwości, jednak mimo tego decyduję się rzucić znalezione w niej zaklęcie miłosne. Ku zdziwieniu Kate zaklęcie zadziałało, ale niestety nie tak jak powinno... 

Czar nie dał takiego skutku jakiego nastolatka oczekiwała, ale sprawił, że dzięki niemu przeniosła się ona do niezwykłej i magicznej krainy Jaaru. Miejsce to jest zamieszkiwane przez wszelkiego rodzaju magiczne istoty, takie jak nimfy, fery i jednorożce. W Jaarze Kate odkrywa długo skrywaną przed nią tajemnicę, przez którą nic już nie będzie takie samo jak było... 


Historia jest napisana bardzo dobrym, a zarazem prostym językiem. Dialogi są wartkie, a opisy plastyczne. Akcji i niespodziewanych wydarzeń tu nie brakuje. Cała historia rozgrywa się na przełomie zaledwie kilku dni, ale przez ilość dziejących się rzeczy kompletnie tego nie odczuwamy. 
Moją sympatię zyskali niezwykle barwni bohaterowie. Jednakże najbardziej pokochałam jednorożca o imieniu Jawis. Jestem pewna, że będziecie go uwielbiać tak jak ja.  




Teraz czas na fakt, którego kompletnie nie rozumiem. Mowa tu o haśle z okładki nawiązującym do Harrego Pottera. No przepraszam, ale ja tu historii podobnej do tej, którą znamy z książek autorstwa J.K Rowling po prostu nie widzę. Niby taki mały szczegół , ale jednak kłuje w oczy. 

Adam Faber napisał książkę, która swoim magicznym klimatem urzeknie niejedną osobę. Kroniki Jaaru wybijają się na tle innych polskich książek, gdyż nie są one nudne i nijakie. Mają swój niepowtarzalny, magiczny klimat, który nie sposób podrobić.
Zaczynając lekturę bałam się, że okaże się ona książką dla młodszych czytelników. Przez pierwsze rozdziały rzeczywiście sądziłam, że jestem za stara na tę historię, jednak potem coś po prostu mnie w niej oczarowało i sprawiło, że wszystkie wątpliwości zniknęły. 




Książka jest wyjątkowa i to nie tylko ze względu na okładkę. Warto po nią sięgnąć i dać się wciągnąć w świat jakby wyjęty z naszej dziecięcej wyobraźni. Polecam ją wszystkim, którzy pragną przeżyć niezwykłą podróż, która zostanie w pamięci na długo. Każdy znajdzie w niej coś dla siebie, nawet starszy czytelnik. 


Za książkę serdecznie dziękuję

13 komentarzy :

  1. Ja również słyszałam bardzo różne opinie o książce. Jestem jej bardzo ciekawa i planuje zabrać się za nią w najbliższym czasie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama okładka zachęca do przeczytania - tym bardziej, że wyszła spod ręki tojko.
    Mam chyba dzisiaj szczęście. Kolejny raz trafiam na okrągłą sumę wyświetleń - tym razem 19900.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja niestety jeszcze nigdy nie trafiłam u sienie na okrągłą sumę :D

      Usuń
  3. Przez okładkę to moje zdecydowane must have, a opinie słyszałam różne. Wiele osób mówi, że to pozycja dla młodszych, ale ja się skuszę. Właściwie dość lubię literaturę dla młodszych! :)
    xx,
    http://pattzy-reads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka jest tak pięknie wydana i jeszcze tyle dobrego o niej słyszałem! Chyba się skuszę :D

    Hubert z Thelunabook
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Och taka mini promocja na ogromnej popularności Harrego Pottera. Może niedługo po nią sięgnę :) Czasami warto uciec do magicznego świata

    pozdrawiam i zapraszam do mnie
    bookwormpl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka na pewno wyróżnia się przepiękną oprawą, na którą nie sposób nie zwrócić uwagi. A porównanie do Harry'egp Pottera... cóż, dla takich fanów HP jak ja może być ono znaczące przy sięganiu po Kroniki Jaaru. Słyszałam o tej książce chyba tyle samo dobrego, co złego, więc sama już nie wiem. Mam nadzieję, że kiedyś trafi w moje ręce i będę mogła sama się przekonać, co w niej siedzi. :)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem w trakcie jej czytania i nawet mi się podoba ;) Jedyna rzecz, która mi przeszkadza, jest właśnie uczucie, że jestem na tą książkę za stara :/

    Pozdrawiam :)
    adventureinthelibrary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest mnóstwo pozytywnych recenzji tej książki, być może kiedyś, gdy już nie będę miała co czytać, a będzie w mojej bibliotece to ją wypożyczę i przeczytam.

    Pozdrawiam cieplutko i ściskam :*
    M.
    martynapiorowieczne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka