wtorek, 4 lipca 2017

Recenzja "Słońce też jest gwiazdą" | Nicola Yoon


Nicola Yoon to autorka bestsellerowej i uwielbianej przeze mnie książki "Ponad Wszystko". Gdy tylko nadarzyła mi się okazja sięgnąć po jej następną książkę zrobiłam to bez zastanowienia, ponieważ byłam pewna, że mi się ona spodoba. Miałam rację. Książka "Słońce też jest gwiazdą" to strzał w dziesiątkę. 



Natasha to dziewczyna pochodząca z Jamajki, ale od ósmego roku życia nielegalnie mieszka w Stanach Zjednoczonych. Pewnego dnia całe jej życie wywraca się do góry nogami. Przez pewien błąd swojego ojca cała rodzina musi jak najszybciej opuścić Stany. Koniec z planami na studia, koniec z widywaniem się z przyjaciółką. W dzień deportacji dziewczynie udaje się zdobyć namiary na prawnika, który prawdopodobnie może to wszystko powstrzymać, Jeszcze tego samego dnia  idąc na spotkanie z owym prawnikiem spotyka Daniela, który nie ukrywa swojego zauroczenia nią, Spotkanie chłopaka to tylko początek tego co w tym dniu przygotowało dla niej życie. Czy tą dwójkę coś połączy? Czy Natashy uda się zostać w Nowym Jorku?                                                        

Daniel natomiast to chłopak o azjatyckich korzeniach, który zawsze robi to co chcą jego rodzice. Studia na uniwersytecie Yale? Czemu nie, w końcu rodzice uważają to za słuszne. Wykonując życzenie rodziców Daniel ubiera krawat i garnitur, i wybiera się na spotkanie w sprawie studiów. Jednak w drodze na rozmowę staje się coś nie spodziewanego- chłopak spotyka Natashę. 

Czy spotkanie tej dwójki to kolejne przypadkowe i nic nie znaczące wydarzenie w życiu? A może tej dwójce było to pisane? Do czego ono doprowadzi?


Książka ma dwóch głównych narratorów- Natashe i Daniela. Opisują oni to co wpłynęło na to, że są teraz w takiej, a nie innej sytuacji. Oprócz rozdziałów pisanych z ich perspektywy, są także krótkie rozdziały opisujące historię osób, które mignęły gdzieś w tle powieści.  W książce znajdujemy także wiele ciekawostek, które przybliżają nam to o czym mówią bohaterowie. Wszystko to łączy się w spójną całość i nadaje książce bardzo specyficzny klimat. Ciekawe jest to, że cała akcja toczy się w ciągu zaledwie jednego dnia, choć my czytelnicy naprawdę tego nie odczuwamy.


Choć książka jest niewątpliwie powieścią młodzieżową, to porusza wiele ważnych kwestii takich jak tolerancja, brak akceptacji w rodzinie, czy też oczekiwania wobec przyszłości. 

"Słońce tez jest gwiazdą" to książka bardzo wartościowa, pouczająca i po prostu dobra. Nicola Yoon ponownie napisała historię, która usatysfakcjonuje nawet tych wybrednych.  Ja już zaczynam wyczekiwać kolejnych historii spod jej pióra. Mam nadzieję, że jak sięgniecie po tę książkę, to spodoba wam się ona równie mocno co mi. 




Za książkę serdecznie dziękuję









13 komentarzy :

  1. Przez Twoją recenzję mam jeszcze większą ochotę przeczytać kolejną książkę Nicole Yoon. Po przeczytaniu "Ponad wszystko" pokochałam tą autorkę, a po tym co teraz napisałaś stwierdzam, że najprawdopodobniej ta książka jest sto razy lepsza od poprzedniej. Ehh.. książki młodzieżowe to mój totalny nałóg :D

    Pozdrawiam cieplutko,
    http://dzejniczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój też haha książki młodzieżowe uzależniają! :D

      Usuń
  2. Świetna recenzja! Nie byłam pewna, co do tej książki. Opis nie zachęcił mnie dostatecznie do czytania, ale Twoja recenzja mnie przekonała! 💕 Cudne zdjęcia!

    http://zofiawkrainieksiazek.blogspot.gr

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki, ale z chęcią sięgnę po tę pozycję! Bardzo zainteresował mnie również tytuł książki! Pozdrawiam i zapraszam do mnie! http://wardrobe-words.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. musisz koniecznie je przeczytać! są naprawdę świetne :D

      Usuń
  4. Napisanie książki, której akcja rozgrywa się w ciągu jednego dnia to dla mnie nie lada wyczyn! Chętnie sięgnę po tę pozycję, lubię książki pisane z różnych perspektyw bohaterów i tematyka także mi odpowiada:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam, książka jest naprawdę wyjątkowa :D

      Usuń
  5. Właśnie zamówiłam sobie "Ponad wszystko" i jeśli ta pozycja mnie zadowoli, to na pewno sięgnę i po "Słońce też jest gwiazdą". Dziękuję za recenzję, bez niej, nie dowiedziałabym się, że jest jeszcze inna książka tej autorki:)

    Pozdrawiam,
    www.kate-with-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciesze się, że moja recenzja okazała się przydatna <3

      Usuń
  6. Mam zamiar zabrać się za książkę "Ponad wszystko", więc jak mi się spodoba, a z pewnoscią spodoba ;d to sięgnę i po tę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tę powieść na pewno mam w planach, ale raczej tych odległych. Najpierw chciałabym sięgnąć po Ponad Wszystko, ale nie bardzo podoba mi się nowa filmowa okładka, a starą znów ciężko jest teraz zdobyć... Naprawdę lubię, kiedy młodzieżówki poruszają poważne tematy. To chyba najlepszy sposób na przekazywanie wartości w nieskomplikowany sposób :)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  8. Niedawno czytałam "Ponad wszystko" tej autorki i ogromnie mi się spodobało. W momencie, kiedy zobaczyłam, że masz na blogu recenzję jej drugiej powieści, od razu ją odtworzyłam. Po tym wszystkim wnioskuję, że ta książka także mogłaby przypaść mi do gustu. Przy następnym zamówieniu, pomyślę nad kupnem "Słońce też jest gwiazdą." Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka